
Κεντρική φωτογραφία: Courtesy of Alexander McQueen
Αν σκεφτεί κανείς τα όσα έζησε η ανθρωπότητα τα τελευταία 2,5 χρόνια, τότε σίγουρα θα μειδιάσει στην ιδέα της Creative Director του οίκου McQueen, Sarah Burton, να παρουσιάσει τη συλλογή “First Sight” SS23 μέσα σε μία γιγάντια διάφανη φούσκα (η οποία παρεμπιπτόντως είναι προϊόν upcycling καθώς είχε χρησιμοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2021 για το show της συλλογής SS22). Η σχεδιάστρια κλείνει πονηρά το μάτι σε όλες εκείνες τις έννοιες και αισθήματα που μπήκαν κάτω από το μεγεθυντικό φακό κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως η ευαισθητοποίηση, η ενσυναίσθηση και η σύνδεση - έστω κι αν αυτή ήταν μέσα από τα πιξελωτά παράθυρα διάφορων chatting applications -, και τώρα ξεμακραίνουν όλο και περισσότερο, όσο πιο πολύ παγιώνεται αυτό που κατα τη διάρκεια των lockdowns ονομάζαμε “κανονικότητα”, αλλά τώρα είμαστε πολύ βιαστικοί και πολύ απασχολημένοι για να εξετάσουμε τι πραγματικά είναι.
Η Sarah Burton πάντως μοιάζει να βρήκε το χρόνο να δει τι είναι αυτό που λείπει από την επαναφορά της ανθρωπότητας. Το κομμάτι του παζλ που έλειπε ήταν η ανθρωπιά, το συναίσθημα, η ανθρώπινη σύνδεση. Μαζί με το πάγιο αίτημα για μοναδικότητα και τη δίψα για ενδυνάμωση, κυρίαρχες λέξεις κλειδιά της εποχής, η σχεδιάστρια βρήκε το στοιχείο που ενσαρκώνει όλα τα παραπάνω. Το σύμβολο του ματιού. “Το μάτι είναι ένα σύμβολο αυτής της ανθρωπιάς, μια καταγραφή συναισθημάτων, μια έκφραση της μοναδικότητας”, θα πει η ίδια.