Η ιστορία πίσω από την τέχνη του perfume layering

Και αρωματικοί συνδυασμοί που σίγουρα αξίζει να τολμήσεις!

Η ιστορία πίσω από την τέχνη του perfume layering iStock

Στην υψηλή αρωματοποία δεν υπάρχουν όρια και κανόνες. "Παντρεύοντας" διαφορετικά αποστάγματα ενισχύουμε τη δύναμη του συνηθισμένου αρώματός μας αποκαλύπτοντας τις αμέτρητες οσφρητικές δυνατότητές του. Η τοποθέτηση διαφορετικών ευωδιών σε στρώσεις δεν είναι απλώς μια πολυτέλεια, αλλά ένας πρακτικός και απολαυστικός τρόπος να ζήσει κανείς μια ανεπανάληπτη αρωματική εμπειρία που θα καταλήξει σε μια εξατομικευμένη μυρωδιά, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Και μπορεί να ακούγεται περισσότερο τώρα τελευταία, ειδικά μέσα από τα social media και το TikTok, όμως δεν πρόκειται για καινούριο trend. Η μείξη διαφορετικών αρωμάτων, γνωστή και ως "layering", είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται παραδοσιακά στη Μέση Ανατολή. Αποτελεί μια τελετουργία που εφαρμόζεται στους ανατολίτικους πολιτισμούς από πολύ παλιά, η οποία οδηγεί σε ένα μεθυστικό ταξίδι αισθήσεων. Μάλιστα, στις χώρες του αραβικού κόσμου, συνηθίζεται να συνδυάζουν έως και επτά διαφορετικές εσάνς, καθώς έτσι τους προσφέρουν βάθος, ένταση και πιο ενδιαφέρουσα διάσταση. "Το hashtag #arabianperfumes έχει 9,2 εκατομμύρια προβολές ανά εβδομάδα στα SoMe", επισημαίνει ενδεικτικά ο Arnaud Guggenbuhl, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας αρωμάτων Givaudan. Στο TikTok, πάλι, τα hashtags #perfumelayering και #bestperfumelayeringcombos συγκεντρώνουν αντίστοιχα 35,6 και 29,4 εκατομμύρια προβολές, νούμερα που δείχνουν το τεράστιο ενδιαφέρον που προκαλεί στη νέα γενιά αυτή η τάση, καθώς και την απίστευτη δυναμική της.

Οι μεγάλοι Οίκοι υποκλίνονται στο perfume Layering

Το κορυφαίο brand Jo Malone London ήταν το πρώτο που εισήγαγε αυτό τον όρο στον χώρο, όντας πολύ μπροστά από την εποχή του. Συγκεκριμένα, ήταν μόλις το 1990 όταν ενθάρρυνε την πολυστρωματική εφαρμογή διαφορετικών αρωμάτων, το "scent pairing" όπως το αποκαλούσε και συνεχίζει να το αποκαλεί. "Δεν υπάρχουν κανόνες όταν πρόκειται να ταιριάξεις το άρωμά σου με ένα άλλο. Είναι μια προσωπική επιλογή. Πειραματιστείτε, δοκιμάστε κάτι που δεν θα τολμούσατε εύκολα. Οι δυνατότητες είναι αμέτρητες", συμβουλεύει η Céline Roux, Global Head of Fragrance του βρετανικού οίκου. Και όντως, το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο στη βιομηχανία της ομορφιάς, όπως αποδεικνύεται και από τη νέα συλλογή αρωμάτων που λάνσαρε τον Μάιο του 2024 η Αγγλίδα make-up artist Charlotte Tilbury. "Όταν ήμουν 13 χρόνων και βρέθηκα στην Ίμπιζα, με συνεπήραν οι μυρωδιές εκείνων των υπέροχων γυναικών που φορούσαν λάδια με άρωμα πατσουλί και θυμίαμα", θυμάται η διάσημη μακιγιέζ. Η αρωματική συλλογή που φέρει την υπογραφή της αποτελείται από έξι αρώματα, των οποίων τα συστατικά έχουν επιλεγεί για την ικανότητά τους να ενεργοποιούν ορισμένους οσφρητικούς υποδοχείς στον εγκέφαλο, δίνοντας το έναυσμα για συγκεκριμένα συναισθήματα. Εξου και το όνομά της "Charlotte Tilbury Collection of Emotions". "Μπορείτε να τα αναμείξετε ανάλογα με τη διάθεσή σας και την αύρα που θέλετε να εκπέμπετε κάθε φορά. Όταν εγώ, για παράδειγμα, θέλω να χαλαρώσω, φοράω το δίδυμο Calm Bliss/Magic Energy. Όταν θέλω να είμαι σαγηνευτική, επενδύω στον εκρηκτικό συνδυασμό των Cosmic Power και More Sex", εξηγεί η Tilbury. Λατρεμένη μάρκα αρωμάτων από τη νέα γενιά καταναλωτών, η Kayali, το viral brand των αδελφών influencer Mona και Huda Kattan, δημιουργών επίσης του "κολοσσού" brand μακιγιάζ Huda Beauty με τους 54,7 εκατομμύρια ακολούθους στο Ιnstagram, σχεδιάστηκε το 2018, επίσης γύρω από τη φιλοσοφία του mix & match. Η Kayali, με best-seller άρωμα το Vanilla 28, σημειώνει εκατομμύρια views σε βίντεο που δείχνουν πώς να ενώσεις διαφορετικές εσάνς. Και, φυσικά, από αυτό το trend δεν λείπουν και τα μεγάλα ονόματα της αρωματοποιίας. O ιταλικός οίκος Gucci έφτιαξε το 2019 έναν "κήπο γεμάτοαρώματα", τη σειρά The Alchemist’s Garden. Eμπνευσμένα από την αρχαία τέχνη της αλχημείας, τα αρώματα της συλλογής μπορούν να φορεθούν το ένα πάνω από το άλλο, έχοντας τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μέχρι και 48 συνδυασμούς από μοναδικά ελιξίρια: "Γνωρίζοντας ότι η δημιουργία ενός "sur mesure" αρώματος μπορεί να κοστίσει μεταξύ 30.000 και 60.000 ευρώ, το layering επιτρέπει μια μορφήν εξατομίκευσης σε σχετικά πολύ λογική τιμή", σημειώνει ο Olivier Aron, ιδρυτής και CEO του ερευνητικού οργανισμού Rosae (rosae.net) που ειδικεύεται στα αρώματα και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Sciences-Po στο Παρίσι και στην Ανώτερη Σχολή Αρωμάτων & Κοσμετολογίας École Supérieure du Parfum. Επηρεασμένη, με τη σειρά της, από το παιχνίδι του perfume layering που παίζει δυνατά στη Μέση Ανατολή, η Christine Nagel, in-house αρωματο- ποιός στον οίκο Hermès, δημιούργησε το 2018 τα ανατολίτικα essences Musc Pallida και Cardamusc. Πρόκειται για αγνά αποστάγματα εμποτισμένα σε ξηρό λάδι, στη σύνθεση των οποίων εμπεριέχονται δύο μόνο αγνές πρώτες ύλες. Μπορούν να φορεθούν είτε μεμονωμένα ή να αναμειχθούν με τα υπόλοιπα ελιξίρια της συλλογής Hermessence στην οποία ανήκουν. "Όταν ένας αρωματοποιός δημιουργεί έναν νέο χυμό, εργάζεται πολλούς μήνες μέχρι να του δώσει την τέλεια ισορροπία. Το άρωμα είναι πάνω από όλα μια ιστορία συναισθημάτων. Και ο καθένας πρέπει να είναι ελεύθερος να γράψει τη δική του ιστορία", λέει χαρακτηριστικά η Nagel. Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία, ο οίκος Bvlgari κυκλοφόρησε το 2021 την Allegra, μια διευρυμένη συλλογή αρωματικών συνθέσεων που μπορούν να τονιστούν με ένα από τα πέντε Magnifying Essences, συμπυκνωμένα αποστάγματα βανίλιας, περγαμόντου, musk κ.ά. για μια tailor made οσφρητική εμπειρία με περισσότερη ένταση. Πιο πρόσφατα, και συγκεκριμένα το 2024, ο οίκος Montblanc λάνσαρε μια συλλογή τεσσάρων αρωμάτων, καθένα από τα οποία βασίζεται σε ένα συστατικό: Black Meisterstück (λιβάνι), Patchouli Ink (πατσουλί), Extreme Leather (δέρμα) και Vetiver Glacier (βετιβέρ). Με έμπνευση την τεχνική του layering, τα εν λόγω αρώματα μπορούν να φορεθούν και συνδυαστικά. Λατρεύουμε, για παραδειγμα, το hyper chic combo Black Meisterstück + Extreme Leather.

Οι αρωματικοί συνδυασμοί που αξίζει να τολμήσεις:

beauty

beauty

Joyphoria & More Sex από τη συλλογή Collection of Emotions της CHARLOTTE TILBURY (charlottetilburey.com).

beauty

beauty

Tο νέο for her eau de parfum Intense του NARCISO RODRIGUEZ, όταν φοριέται με βάση το for her Pure Musc αποκτά μια απίστευτη δυναμική. 

beauty

beauty

Άρωμα Fantasia Veneta και Magnifying Essence Vanilla από τη συλλογή Allegra του οίκου BVLGARI (atticadps.gr).

beauty

beauty

Love Delight & Blossom Love aπό τη συλλογή Secret Garden Collection του πολυτελούς brand αρωμάτων από το Ομάν AMOUAGE (atticadps.gr & hondoscenter.com).

beauty

beauty

Αρώματα από τη συλλογή The Alchemists Garden του οίκου GUCCI (atticadps.gr).

beauty

beauty

Ανατολίτικα essences Musc Pallida και Cardamusc από τη συλλογή Hermessence του οίκου HERMES.