
Προτιμούσε ο κόσμος στα σόου του να κάνει εμετό, παρά ο ίδιος να χαρίζει ένα βαρετό θέαμα. "Προτιμώ ακραίες αντιδράσεις. Θέλω καρδιακά. Θέλω ασθενοφόρα", είχε δηλώσει ο Alexander McQueen για τα σόου του που μόνο ανιαρά δεν θα τα έλεγες. Ο ίδιος δεν φοβόταν να εκτεθεί, να στείλει το δικό του μήνυμα, να γίνει ακραίος μέσω των πρωτοποριακών σόου του, που μέχρι σήμερα παραμένουν να μοιάζουν "τόσα χρόνια μπροστά".
Δεκαπέντε χρόνια μετά τον θάνατό του αναπολούμε 5 fashion στιγμές του στην πασαρέλα που έχουν μείνει ανεξίτηλες στη μνήμη μας.

1. Νο.13: Φθινόπωρο / Χειμώνας 1999
Πολύ πριν γίνουν εφικτές οι συζητήσεις για ΑΙ και ρομπότ που θα μας βοηθούν στην καθημερινότητά μας, ο Alexander McQueen είχε ήδη δώσει τη δική του οπτική σχετικά με το επόμενο βήμα στην τεχνολογία, την οποία συχνά ο ίδιος αξιοποιούσε στα σόου του. Για τη σεζόν Φθινόπωρο / Χειμώνας 1999, το κομμάτι που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν η στιγμή που η Shalom Harlow εμφανίστηκε με ένα τούλινο φόρεμα, το οποίο έβαφαν με σπρέι δύο ρομπότ, τα οποία έμοιαζαν να έχουν συνείδηση.

2. Horn of Plenty: Φθινόπωρο / Χειμώνας 2009
Ένα σόου που κρίθηκε αμφιλεγόμενο, το οποίο στην ουσία ήταν μία κριτική πάνω στον τρόπο που το πεδίο της μόδας λειτουργεί, με τον δημιουργό να σατιρίζει τη βιομηχανία για την απίστευτη σπατάλη, αλλά και την έλλειψη πρωτοτυπίας. Κάτι που δεν θα μπορούσε να πει κανείς για τη δική του συλλογή, όπως και για ολόκληρο το σόου.

3. Plato's Atlantis: Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2010
Κάθε συλλογή και κάθε σόου είχε από πίσω μια πολύ συγκεκριμένη σκέψη που ήταν βαθιά συνδεδεμένη με το κοινωνικοπολιτικό σκηνικό. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την τελευταία του συλλογή, λίγο πριν τον θάνατό του, όπου το σόου του είχε να κάνει με το μέλλον και την υπερθέρμανση του πλανήτη, που νομοτελειακά θα οδηγήσει στην τήξη των πάγων, με αποτέλεσμα να βρεθούμε υπό το νερό. Αυτή τη ζοφερή ιδέα αξιοποίησε για τη συλλογή Άνοιξη / Καλοκαίρι 2010, δημιουργώντας avant garde δημιουργίες και αντίστοιχα αξεσουάρ. Παράλληλα, η χρήση της τεχνολογίας ήταν έκδηλη και εδώ, καθώς από τη μία ο ίδιος έκανε live streaming το σόου του - κάτι που σήμερα θεωρείται δεδομένο, ενώ στο παρελθόν ήταν σπάνιο - ενώ από την άλλη, χρησιμοποίησε τους 3D εκτυπωτές για τη δημιουργία του περίφημου Alien παπουτσιού.

4. Joan: Φθινόπωρο / Χειμώνας 1998
Με τη θεατρικότητα να επηρεάζει όλα του τα σόου και κατ'επέκταση τις συλλογές του, για τη σεζόν Φθινόπωρο / Χειμώνας 1998 ο Alexander McQueen εμπνεύστηκε από την Ιωάννα της Λωραίνης δημιουργώντας κομμάτια που θύμιζαν πανοπλίες και δυναμικά outfits στις αποχρώσεις του μαύρου, του ασημί και του κόκκινου. Αναμφίβολα, το φινάλε του σόου παραμένει iconic μέχρι σήμερα, όταν η Erin O'Connor ντυμένη με ένα κόκκινο φόρεμα με χάντρες που κάλυπτε και το πρόσωπό της έφτασε στο τέλος της πασαρέλας όπου ένας κύκλος από φωτιά την κάλυψε.

5. The Widows of Culloden: Φθινόπωρο / Χειμώνας 2006
Αντλώντας έμπνευση από την σκωτσέζικη καταγωγή των προγόνων του, η συλλογή και το σόου ήταν αφιερωμένα στις χήρες της μάχης του Culloden δημιουργώντας outfits με ταρτάν, tweed και βικτωριανά στοιχεία. Αναμφίβολα, το "ολόγραμμα" της Kate Moss να χορεύει με ένα εντυπωσιακό φόρεμα ήταν το piece de resistance, για το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί η τεχνική Pepper's ghost που ήταν δημοφιλής στο θέατρο τον 19ο αιώνα. Μάλιστα, για τον ίδιο τον McQueen είχε τεράστια συναισθηματική αξία αυτή η κίνηση, δεδομένου ότι με αυτό τον τρόπο έδειχνε την υποστήριξή του στην καλή του φίλη, η οποία εκείνη την περίοδο ήταν μπλεγμένη σε ένα σκάνδαλο που αφορούσε ουσίες.
