Τι κρύβεται πίσω από την αλλαγή του logo του οίκου Dior ;

Τι σημαίνει αυτή η καλλιτεχνική παρέμβαση που λίγοι πρόσεξαν;

Τι κρύβεται πίσω από την αλλαγή του logo του οίκου Dior ; Launchmetrics / Spotlight

Δεν έχουν περάσει ούτε τέσσερις μήνες από τότε που ο Jonathan Anderson έλαβε τα ηνία του οίκου Dior ως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής, ούτε λίγες ημέρες από εκείνη που αποκάλυψε την πρώτη γυναικεία συλλογή του για τη σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2026. Κι όμως, το καλλιτεχνικό πνεύμα του Anderson και ο θαυμασμός του για τα iconic σχέδια του Christian Dior είχαν ήδη αναδυθεί μέσα από την ανδρική συλλογή για την ερχόμενη Άνοιξη.

Ειδικότερα, για την πρώτη του κολεξιόν, ο Ιρλανδός σχεδιαστής έφερε και πάλι στο προσκήνιο, το λογότυπο του οίκου που είχε επιλέξει το 1946 ο Christian Dior, κάτι που έγινε φανερό και από το πρόσφατο σόου που έλαβε χώρα στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. Πιο αναλυτικά, το αρχικό λογότυπο, αποτελείται από ένα κεφαλαίο "D" που ακολουθείται από πεζά γράμματα, για να σχηματίσει το επώνυμο του θρυλικού σχεδιαστή. 

Dior Men SS26
Launchmetrics / Spotlight

Μία γραμματοσειρά με μεγάλη ιστορία

Το λογότυπο φαίνεται να ανήκει σε μία από τις λίγες γαλλικές γραμματοσειρές που υπήρχαν την εποχή εκείνη καθώς οι περισσότερες προέρχονταν από τη Δανία ή την Αγγλία, αναφέρει ο Anderson. Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά λέγεται Cochin κατά το όνομα του Charles-Nicolas Cochin, γνωστού γραφίστα της Γαλλίας του 18ου αιώνα. Ο Christian Dior χρησιμοποίησε τη δουλειά του Cochin για να σχεδιάσει το πασίγνωστο πλέον logo, όπου και εμφανίστηκε για πρώτη φορά το κεφαλαίο "D", σήμα κατατεθέν για το λογότυπο του οίκου. 

Ο λόγος για τον οποίο ο Monsieur Dior επέλεξε μία γαλλική γραμματοσειρά έναντι των υπολοίπων, παραμένει άγνωστος μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, δεν είναι απίθανο αυτή του η επιλογή να ήταν υποσυνείδητα συνδεδεμένη με το σοφιστικό και εκλεπτυσμένο ύφος που ήθελε να εκπέμπει ο οίκος του, ακριβώς όπως εξέπεμπε το πνεύμα ενός λογίου τον 18ο αιώνα. 

Κατά πόσο θα εφαρμοστεί το νέο λογότυπο; 

Μέχρι στιγμής το νέο logo φαίνεται να αφορά μόνο τις ετικέτες των ρούχων, ωστόσο η διακριτική του επανεμφάνιση σε πουλόβερ, γραβάτες και t-shirt στην αντρική κολλεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026, δείχνει πολλά για τις προθέσεις του Anderson σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στον οίκο. Το ίδιο διαπιστώσαμε και από τη γυναικεία συλλογή, η οποία θέλησε να φέρει αέρα ανανέωσης στον οίκο. Εξάλλου στο τέλος του παρακάτω βίντεο, ο σχεδιαστής κλείνει λέγοντας "Αυτό πιστεύω είναι το πρώτο βήμα" κάτι που μας βάζει σε σκέψεις και σε αναμονή για τα επομενά του σχέδια.

 

Σίγουρα, όμως, η επαναφορά της γραμματοσειράς του logo ήταν και μία απόδειξη ότι ο ίδιος σέβεται την κληρονομιά του brand, παρά τα σχέδιά του να ανανεώσει το όνομα Dior.

Διαβάστε Επίσης